اخبار روزاقتصاد

پلتفرم‌های شناسه بلاک چین می‌توانند ایردراپ‌ها را از خطرناک به ارزشمند تغییر دهند

پلتفرم‌های شناسه بلاک چین می‌توانند ایردراپ‌ها را از خطرناک به ارزشمند تغییر دهند

نقش ایردراپ ها در اکوسیستم بلاک چین اخیراً پس از حمایت ویتالیک بوترین از آنها زیر ذره بین قرار گرفته است، اما آنها واقعاً چه نقشی دارند؟

Titus Capilnean، معاون Go-To-Market در Civic، به crypto.news گفت که airdrops ابزاری قدرتمند برای ایجاد و حفظ یک جامعه وفادار در پروژه های بلاک چین است. در پاسخ به پست اخیر Vitalik Buterin در حمایت از airdrops، Capilnean به خطرات قابل توجهی که توسط بازیگران مخربی که از این توزیع ها سوء استفاده می کنند اشاره کرد.

“Airdrops یک ابزار عالی جامعه‌سازی برای شناسایی و پاداش دادن به مشارکت ارزشمند در یک پروژه است.”

Titus Capilnean، معاون Go-To-Market در Civic، به crypto.news گفت

بوترین در پست اصلی خود که از airdrops پشتیبانی می‌کرد، پیشنهاد کرد که airdrops می‌تواند به عنوان یک میدان آزمایشی ایده‌آل برای چارچوب‌های هویت مبتنی بر بلاک چین، رسیدگی به چالش‌های رایج و اصلاح این سیستم‌ها در سناریوهای دنیای واقعی باشد. 

بنیانگذار اتریوم (ETH) همچنین گفت که airdrops ممکن است از بین برود فراتر از توزیع ساده توکن و تبدیل شدن به ابزاری برای افزایش تعامل جامعه و امنیت پروژه به عنوان یک مورد استفاده اولیه برای هویت.

در بیشتر موارد، ایردراپ‌ها برای پاداش دادن به اعضای واقعی جامعه، شناسایی مشارکت‌های ارزشمند و اطمینان از توزیع عادلانه، هرچند نه لزوماً برابر، توکن‌ها طراحی شده‌اند. 

یکی از محبوب‌ترین توزیع‌های توکن در سال جاری، Dogs (DOGS) airdrop بود که در نتیجه، کیف پول تلگرام و برخی از صرافی های پیشرو را به دلیل حجم زیاد ترافیک مختل کرد.

یکی دیگر از ایردراپ‌های مورد انتظار، نشانه مبارزه همستر بود. پس از ماه‌ها تأخیر، تیم سازنده مینی‌بازی تلگرام اعلام کرد که توکن‌ها توزیع می‌شوند. در 26 سپتامبر.

با توجه به ایردراپ‌ها، بوترین می‌گوید که بخشی از جذابیت آن‌ها ایده ارائه فروش توکن با تخفیف به عنوان جایگزینی برای ایردراپ‌های سنتی است. در این مدل، اعضای انجمن می‌توانند بر اساس سطح مشارکت یا عضویت تأیید شده، توکن‌ها را با نرخ‌های کاهش‌یافته خریداری کنند، ابزاری کلیدی که توسط بسیاری از Airdrops استفاده می‌شود.

در پاسخ، Capilnean تاکید کرد که حملات Sybil می تواند به شدت اهداف پروژه را که می تواند ایردراپ ها را هدف قرار دهد، تضعیف کند. در مارس 2023، یک حمله Sybil برای هدف قرار دادن ایردراپ Arbitrum استفاده شد. چنین حملاتی منجر به تخصیص نادرست منابع می شود و می تواند به اعتبار پروژه و ارزش توکن های آن آسیب برساند. 

برای کاهش این خطرات، Capilnean از دیدگاه بوترین حمایت کرد که چارچوب‌های هویت مبتنی بر بلاک چین می‌توانند ابزاری باشند. 

“با اصلاح این سیستم‌ها، راه‌حل‌های هویت مبتنی بر بلاک چین می‌توانند به طور موثری از کسب مزیت بازیگران بد جلوگیری کنند.”

Titus Capilnean، معاون Go-To-Market در Civic، در مورد پلتفرم های هویت مبتنی بر بلاک چین صحبت می کند.

پروژه‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که توزیع‌های توکن در صورت اجرای این عمل، هدفمند و ایمن هستند و احتمال بهره‌برداری را کاهش می‌دهند. به نوبه خود، این ایردراپ ها می توانند به عنوان زمینه های آزمایشی برای این چارچوب ها عمل کنند.

علی‌رغم مزایا، Capilnean هشدار می‌دهد که ادغام راه‌حل‌های هویت در فرآیندهای airdrop می‌تواند پیچیدگی‌هایی را اضافه کند. پروژه ها، به ویژه در مراحل اولیه، ممکن است با چالش های فنی استقرار مؤثر این سیستم ها دست و پنجه نرم کنند. 

“با استفاده از این چارچوب‌ها، می‌توانیم airdrops را از یک سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز به هدف اصلی آن تبدیل کنیم – ابزاری استراتژیک برای ایجاد جامعه و رشد پروژه.”

Titus Capilnean، معاون Go-To-Market در Civic، اضافه شد.

با این وجود، کارشناس صنعت امیدوار است که سیستم‌های هویت مبتنی بر بلاک چین بتوانند ایردراپ را از یک تلاش مخاطره آمیز به ابزاری ارزشمند برای تقویت رشد جامعه تبدیل کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا